Bibberen in Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu Bibberen in Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu

Bibberen in Burgos

Blijf op de hoogte en volg Cozy

14 Maart 2016 | Spanje, Burgos

Nee hoor, zo erg is het niet. De thermometer kwam niet verder dan 5 graden vandaag, maar het is schoon, droog en zonnig. Dus lekker op de fiets naar het centrum. Ik had me dik aangekleed voor het bezoekje aan de stad, al heb ik daar wel gelijk een paar wollen handschoenen gekocht en aangedaan. Zo, dat voelde veel beter aan mijn ijskoude vingers.
Het was leuk om de highlights van het plaatsje te bekijken. Want ook hier zoals in vele steden zagen we de mooie Middeleeuwse gebouwen. Het lijkt wel of de Spanjaarden patent hebben op de vele culturele schatten. Heel bijzonder vonden wij hier de grillig gevormde plantanen, een bomensoort dat door de hele binnenstad voorkwam. Prachtig.
Morgen verlaten we schoorvoetend Spanje. Dan gaan we Frankrijk doorkruisen, richting 's-Gravenzande.