Televisie kijken in Fuengirola - Reisverslag uit Fuengirola, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu Televisie kijken in Fuengirola - Reisverslag uit Fuengirola, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu

Televisie kijken in Fuengirola

Blijf op de hoogte en volg Cozy

12 Februari 2016 | Spanje, Fuengirola

Hier in Fuengirola woont een Nederlandse kerel, genaamd Stijn, die ervoor gaat zorgen, dat onze nieuwe televisie het gaat doen. Tenminste, dat hopen we van harte. Het vervelende is wel, dat hij drie dagen geen tijd voor ons heeft. Veel te druk. Fijn voor hem, minder leuk voor ons. Nog een tegenvaller is de superdure camping zonder internet. Dan maar bezuinigen op andere uitgaven. Een luxe-probleem.
De zon schijnt volop en de temperatuur is heerlijk, we hebben ons natje en droogje, de motor doet het weer, dus eigenlijk hebben we niets te klagen. De dagen kabbelen rustig voorbij in blijde afwachting van Stijn. We fietsen elke dag, lezen veel en 's middags zitten we naast de camper lekker in het zonnetje te genieten.
Donderdag. De vrouw van Stijn belde gisteren, dat het niet meer ging lukken. Maar morgen vast wel. Ze had bovendien een ander adres waar we terecht konden met de camper. En veel goedkopere plek, een soort parkeerplaats naast een restaurant. De eigenaar/beheerder Jason is een jonge knul uit Noorwegen. Ik schat hem een jaar of 20. Die is zo enthousiast. Wellicht gaat die knul hier zijn carrière van maken. De campingplaats ziet er supersimpel uit, maar dat maakt ons niet uit. Voorlopig staan we hier goed voor een paar dagen.
We hebben vandaag een jong veulen gered. Het was nog maar net geboren in een paardenwei, waar we voorbij fietsten. Er liepen een stuk of vijf hongerige wilde honden, die het bloed geroken hadden en zich op het arme beestje storten. Daardoor kon het beestje niet opstaan en het gilde van de pijn en angst door die bijtende honden. We waren vlakbij de camping en hebben snel Jason geroepen om te komen helpen. Die klom over het hek en ging de honden te lijf met takken. De honden hadden al snel in de gaten dat zij het veulentje met rust moesten laten, waardoor het beestje kon gaan staan en bij zijn moeder mocht schuilen. We hebben net nog een paar foto's gemaakt van het veulentje en alles is onder controle. Gelukkig maar.

• 07 Maart 2016 - 00:37

Wim:

Hallo

Kan u mij eventueel de contactgegevens bezorgen van Stijn? Ik ben namelijk ook op zoek naar een goeie oplossing voor internet tv in Spanje.

Mvg
    Wim

• 08 Maart 2016 - 18:49

Zita Löbker:

Hoi Wim,
    Stijn heeft een éénmansbedrijfje zonder pand in Fuengirola. Je kunt hem bereiken op de mail: infosatcom.nl@gmail.com of per telefoon 0034 632121 688.
    Een andere Nederlander, waar we geweest zijn, zit in een pand in Altea. Zijn e-mailadres is: skylersatelite.com.
    Beide heren hebben de meeste ervaring met televisie, maar hopelijk hebben ze ook voldoende ervaring met internet.
    Bij ons is het internet vaak een drama. Wij modderen voort met wat we onderweg tegenkomen en voor noodgevallen met een mifi-apparaatje gecombineerd met Vodafoonkaartjes van 1,5GB voor 15 euro.
    Als je ons straks een gouden tip kunt geven? We houden ons aanbevolen!
    Groetjes, Zita