De tweede ronde - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu De tweede ronde - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu

De tweede ronde

Blijf op de hoogte en volg Cozy

21 Januari 2016 | Spanje, Crevillent

Oh, wat is het heerlijk weer terug te zijn in het zonnige zuiden! Gisteren werden we in tijd van twee vlieguurtjes in Alicante afgezet. We kregen een lift naar het parkeerterrein waar onze camper ons tegemoet glom. Nadat we de fietsen uit de camper gehaald hadden en weer op de fietsendrager gezet hadden, konden we vertrekken. Het regende gisteren af en toe, daar baalden we van. We hoorden, dat de omgeving van Alicante te maken had met extreme droogte van zo'n 7 weken. Men snakte naar een buitje, wij niet.
De eerste halte was een garage, waar de huishoudaccu moest worden vervangen. We moesten een uurtje wachten, want het personeel had nog siësta. De bestelde accu bleek niet te passen. De monteur belde naar een collega, die even later op de scooter kwam aangescheurd met een accu op de bagagedrager. Die paste wel en zo konden we toch nog voor zonsondergang op zoek naar een camping.
Na twee maanden rook de camper onaangenaam muf. We zijn direct begonnen met luchten en poetsen. Gelukkig scheen de zon vandaag volop en kon het beddengoed naar buiten. We hebben alle deuren en ramen tegenover elkaar opengezet. Bij een temperatuur van 18 graden was het voor ons aangenaam buiten te zitten en lekker te lezen. We hebben weinig meer gedaan dan een wandeling in de omgeving en wat inkopen bij de plaatselijke supermarkt. En leuke plannetjes smeden voor de komende dagen!

• 22 Januari 2016 - 18:06

Joke:

Oh wat heerlijk 18 gr. en ach een spatje daar krijg je krullen van. Wb muffe omgeving (slecht voor de gezondheid) een luchtontvochtiger electrisch. Adsortiedroger Mearco DD8L ION. Helpt het probleem snel op te lossen.
    Strooi soda op je bed.... oké gooi het daarna in de zon 10 uur. Leg in ieder geval jullie matras los. Mochten jullie straks in de Provence terecht komen haal dan lavendelolie wel duur. Maaaaaar zo lekker. Omgeving lac sainte croix. Mooiste plek op aarde. Kus jullie schoonzus.

• 24 Januari 2016 - 17:41

Nely:

Hallo Lobkers
    Geniet lekker van je vakantie is het weer goed veel zon.
    Gr.Nely