Verder naar het zuiden - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Cozy - WaarBenJij.nu Verder naar het zuiden - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Cozy - WaarBenJij.nu

Verder naar het zuiden

Door: Zita

Blijf op de hoogte en volg Cozy

10 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Wat zijn ze toch superaardig, die Nieuw Zeelanders! Overal waar je komt, word je hartelijk begroet:
"Hello, how are you guys doing today?" Dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat je zegt: "Nou heb je effe? Ik ben verbrand door de zon, dat voelt niet lekker, ik heb een slijmbeursontsteking in mijn rechterschouder en ik heb bij een ongelukkige val een gekneusde rib opgelopen..."
Nee natuurlijk zeg je dat niet. Die persoon zou je wel heel appelig aankijken. Gewoon: Good, Great of Fine!
Nog een voorbeeld van een aardig iemand. Wij moesten in Christchurch overstappen op een blauwe bus. De chauffeuse van onze bus gaf uitgebreide instructies waar we moesten gaan staan. Dat deden we dus, maar even later kwam ze naar ons toe. "Ik heb al contact gehad met de chauffeur van de blauwe bus, hij weet dat jullie op hem wachten en hij rijdt in bus 826. Goede reis en geniet van jullie vakantie!" So kind !

De laatste dagen staan in het teken van de acupunctuur. Na de behandeling van Rick Loos voelde Cock geen verbetering. Hij verrekte nog regelmatig van de pijn en bij de volgende plaats Dunedin zijn we opnieuw op zoek gegaan naar een acupuncturist. Dit keer kwamen we bij een Chinese dokter terecht, die in eerste instantie geen tijd had. Maar na enig aandringen, wilde hij na sluitingstijd wel een uitzondering maken. Gisteravond klokslag 7:00 uur waren we er. Hij nam alle tijd voor de intake en de behandeling, bijna 2 uur lang en ondertussen brouwde hij enige kruidenmixen om de komende week dagelijks in te nemen.
In gedachten hoorde ik de kassa rinkelen en vroeg me af of ik genoeg dollars op zak had. De teller bleef uiteindelijk op zo'n 110 euro steken, dat lukte net. We mochten een dag later terug komen voor nog een tweede sessie voor de luttele prijs van omgerekend 45 euro, dus Cock hapte direct toe.
Baadt het niet, het schaadt ook niet.

Tussen de bedrijven door zijn we lekker aan de wandel. We bezochten een strand met een aantal grote ronde keien, die je op enkele foto's kunt zien. Het is mij ontgaan hoe ze zijn ontstaan, maar bijzonder zijn ze in elk geval.
We hebben zondag het stadje Dunedin bezocht, de mooiste stad van Nieuw Zeeland. Heerlijk geslenterd, kunst bekeken op de gevels en ergens een hapje gegeten. We genoten van het mooie weer.
Dit in tegenstelling tot gisteren. De regen kwam met bakken uit de hemel zetten. Ik denk dat menige Nieuw Zeelander een vreugdedans maakte bij het zien van zoveel regen. De omgeving ziet er namelijk dor en droog uit met overal bruin verdord gras langs de wegen. Die lui kunnen best wel een buitje gebruiken.
We zijn met de camper een schiereilandje bij Dunedin opgereden, het was er tussen de buien door adembenemend mooi. We zagen de albatrossen op hun nesten en een enkele zeehond in zee zwemmen. Die hopen we nog vaker te spotten.

• 10 Februari 2015 - 10:45

Joke:

Dag lieve globetrotters,
    Wat een heerlijke ervaring vitamine voor jullie geest.
    Ook is het heerlijk om te lezen en enig de manier waarop jullie schrijven.
    Alleen weten we niet wie er gevallen is en/of een gekneusde rib heeft.
    Cock 's rugpijn weerhoudt jullie in ieder geval niet van het genieten en verrijken van jullie geest, wel is het jammer.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Nel en ik zijn bezig bij Eva's nieuwe huis en zijn wat vaker in Leiden.
    Het wordt mooi en proberen zoveel mogelijk te doen wat er in onze macht ligt.
    Schoonmaken behangen oerwoud maken op een balkon voor de katten etc. gevraagd en ongevraagd advies, neem het mee als bagage.
    Zita destijds heb ik ibuproven 600 van jou gekregen. Dat helpt goed voor rugpijn en slijmbeursjes.
    Hoop dat jullie dat bij jullie hebben.
    Genieten jullie verder van jullie mooie reis en kom gezond terug.
    Lieve groet Joke

• 11 Februari 2015 - 13:23

Nely:

Hallo Reizigers.
    Wat een belevenis zo reis mooie als je de fotos bekijkt is het al genieten van al het moois.
    Gaat het met Cock zijn rug al weer beterder.
    Wij blijven jullie volgen op jullie site.
    Zita en Cock geniet ervan.
    GR.Nely

• 11 Februari 2015 - 22:00

Ella:

Beetje dom !!!!dat verbranden, Hoe kom je nu aan een gekneusde rib en slijmbeurs ontsteking? Als het mij was overkomen is het te begrijpen maar zo`n jonge blom. Hoe gaat het met de rug? Ibuproven werkt wel alleen mag je er niet mee rijden dus kan ik niet gebruiken en acubehandelingen moet je wel een half jaar doen, dan werkt het wel. Ervaring!!!. Adres aan Henk doorgegeven.Het noordereiland is nog mooier. Hebben jullie een kiwi bezoek op je lijst staan? En eet in N.Z. vooral kiwi`s vruchten, dan proef je het verschil.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ella.