Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Cozy - WaarBenJij.nu Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Cozy - WaarBenJij.nu

Te Anau

Blijf op de hoogte en volg Cozy

12 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Te Anau

We hadden een missie bedacht, voordat we op reis gingen. Een "audicious goal" zouden ze bij mij op kantoor zeggen. Oftewel een ultieme doelstelling en die luidde, dat we pinguïns in hun natuurlijke omgeving zouden gaan spotten. Ook al zouden we daar uren voor moeten klimmen en klauteren door ruig landschap. Geen berg te hoog, zeg maar.
Het blijkt echter dat pinguïns voornamelijk in beschermde reservaten worden gehouden. Een uurtje pinguïns kijken moet of 's morgens vroeg om 6:00 uur vóór ze de zee induiken of 's avonds om 21:00 uur als ze aan land komen om de nacht door te brengen. Beide tijdstippen trekken ons niet aan. Of we liggen nog op één oor óf we hebben onszelf inmiddels getrakteerd op een koud biertje of glaasje wijn. En daarna willen we niet meer achter het stuur kruipen om een stuk te gaan rijden.
Hier en daar kun je aan een georganiseerde tocht meedoen. 80 euro om samen een uurtje pinguïns te spotten. Zijn ze helemaal bedonderd? Voor dat geld kan je in NL een hele dag zoet brengen in een dierentuin met alle mogelijke dieren en dan houd je nog geld over voor een lunch.

Bovendien zou het vooral een relaxte reis worden zonder teveel toeristische attracties af te lopen. Gewoon de natuur in en genieten maar. Lekker chillen....
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar er komt van dit voornemen ook weinig terecht.
Vanwege enige lichamelijke ongemakken kunnen we helaas geen trails lopen.
We bevinden ons momenteel in Noorwegen, maar dan mooier. Hier zijn de fjorden dieper, de bergen hoger en ruiger. Een gebied waar het heel veel regent, maar de weergoden zijn ons zeer goed gezind. Volop zon bij een temperatuur van 22 - 24 graden. Dat betekent lekker buiten picknicken.
Al twee dagen achter elkaar bezoeken we de toeristische hoogtepunten van de regio. Gisteren zijn we naar een grot gevaren, waar we glimwormen konden bekijken. Toen we in groepjes in de ondergrondse bootjes werden gezet, maalde er een deuntje uit de Efteling door mijn hoofd: "It's a small world after all...." Je kent het vast wel.
Vandaag een cruise gemaakt door de fjorden bij plaatsje Milford Sound. Het was een busrit van 2 uur naar het plaatsje toe. Hoewel het superrustig was onderweg, schrokken we van het massatoerisme ter plaatse. Toch een prachtige vaartocht gemaakt door de fjorden, langs gigantische bergen en watervallen, we zagen meerdere plekken waar zeehonden lagen te luieren en bovendien een school dolfijnen voorbij zwemmen als extra kadootje. Genieten!

• 12 Februari 2015 - 13:09

Joke:

Dag lieverds,
    Iedere keer weer verheug ik me op jullie reisverslag. Wetende dat voor jullie fysiek het niet mee zit. Lees ik de heerlijke gezellige kneuter momenten. Inderdaad pinguïns bekijken voor €80,-- is erg veel.
    Toch zou ik het een keer op de ochtend gooien, 's middags een dutje toe. Maar wel de rijkdom van de vrijheid en dat moment zijn weer vitamientjes voor je ziel.
    Temperatuur geweldig, wij schreeuwen hierom. Als jullie terugkomen zijn de sneeuwklokjes uitgebloeid.
    Jullie geest vervuld met mooie dingen en ervaringen rijker.
    Tot schrijfs Joke

• 12 Februari 2015 - 13:20

Martina:

Hallo vriendjes...

Heerlijk zo buiten picnicken ..fijn hoor dat de weergoden met jullie zijn..ieder krijgt wat hij verdient....
    En dat verdienen jullie... Jammer dat het zo duur moet zijn om de pinguins te zien.
    Sterkte met jullie ongemakken en geniet van jullie tour.
    Heel veel plezier en een dikke knuffel van ons
    Erik en Martina