Westkust NZ - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Cozy - WaarBenJij.nu Westkust NZ - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Cozy - WaarBenJij.nu

Westkust NZ

Blijf op de hoogte en volg Cozy

14 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Het is net als Russische roulette. De ene keer bof je met je overnachtingsplek, de andere keer helemaal niet. Werden we gisteren nog opgevreten door de zandvliegen op een parkeerterrein aan de snelweg in Haast, dat in naam een vakantiepark heette, vandaag hebben we het echt getroffen. Het park ligt aan de Tasmanzee en vanaf onze camperplek hebben we onze eigen opgang naar het strand. Daar kunnen we zo meteen de zonsondergang bekijken met een glaasje wijn in de hand. Lijkt me een gepast slot van Valentijnsdag.... !

We hebben twee dagen met heel veel kilometers achter de rug. Het vorige verslagje was vanuit Te Anau, in het zuiden van de Westkust op het Zuidereiland. Ik bedacht me dat we ons over een week in het Noordoosten van het Zuidereiland moesten melden voor de oversteek naar het Noordereiland. We hadden diagonaal ongeveer de maximale afstand te overbruggen. Daar werd ik toch wel zenuwachtig van. Immers, dat betekent nog heel veel kilometers te gaan.

Dus hup daar gingen we weer. Het eerste stuk reden we honderden kilometers kronkelend dwars door onbewoond berglandschap. Ik verbaas me oprecht over de fantastische wegen, die zo te zien speciaal voor de toeristen zijn aangelegd en tot en met worden onderhouden. Nergens een huis te zien, nauwelijks dorpjes in de regio, maar overal worden de bermen gemaaid en slechte stukken asfalt vervangen.

Vandaag hebben we onderweg twee toeristische plekken bezocht met gletsjers. De eerste betekende een forse klim naar een top, een half uur omhoog, een paar kiekjes en weer naar beneden, de tweede een comfortabele wandeling van pakweg 3 kilometer door een brede droge rivierbedding. Op de gletsjers zelf kun je alleen komen met deskundige begeleiding. Dan kan je er zelfs skiën. Of je kunt een helikopter huren om de gletsjers van dichtbij te bekijken.

De zon lijkt de verkeerde kant op te draaien, dat is best wennen. Natuurlijk gaat ie op in het oosten en onder in het westen. Alleen zitten we nu onder de evenaar, dus midden op de dag staat de zon in het noorden. Mocht je hier een huis willen kopen, dan graag een tuin op het noorden. Lekker zonnig.

Over huizen gesproken, er is weer belangstelling voor ons huis. Joepie. Dinsdag jl een kijker en as dinsdag weer een kijker. Lucas heeft het er maar druk mee!

Dat zou wat zijn, wij op vakantie en als we terugkomen is ons huis verkocht....! Wij tekenen ervoor!

• 15 Februari 2015 - 14:54

Nely Schellevis:

Hallo Cock en Zita
    Wat een belevenis zeg een vakantie om nooit te vergeten.
    De mooie dingen die je ziet geniet ervan fijn dat het tot nu toe allenmaal soepel verloopt.
    Zou zeker fijn zijn als je terug ben en je huis is verkocht.
    Geniet van je vrije dag en wij blijven je volgen.
    Gr.Nely en Arie

• 15 Februari 2015 - 19:17

Ella:

Mail adres,,, komtie,,,,,ZWINUFFEL@hotmail.com. Lees jullie verslagen met plezier, hoe zijn de condities? Rug en zo. Groetjes Ella.

• 15 Februari 2015 - 22:36

Annelies:

Lijkt mij heerlijk om met een glaasje wijn naar de zonsondergang boven zee te kijken, bofkonten! Jullie maken een prachtige reis. Dat van die zon die de andere kant opgaat herinner ik mij ook nog in Australie, soms kozen we op de camping een verkeerde plek, wilde we langer in de zon zitten, moesten we de andere kant opdraaien! Wat goed van jullie huis zeg, thumbs up! Veel reisplezier. Groetjes Annelies

• 16 Februari 2015 - 11:40

Trudy:

Lieve Zita en Cock,

Leuk jullie reisverslag te lezen.
    Zeker super als jullie huis verkocht zou zijn, straks gaan de kopers nog tegen elkaar opbieden.
    Geniet van jullie droomreis.
    lieve groet Trudy

P.S. de serre is geplaatst helemaal geweldig met een zonnige dag kan ik er zitten,
    moet nog wel getegeld worden.

• 17 Februari 2015 - 19:24

Martina:

Hoi vriendjes

Wat een mooi reisverslag maken jullie..geniet er van om het te lezen.
    Proficiat met Antony.... en wat zal het een verassing zijn als jullie thuis komen en het huis is verkocht!!!! Dat zou toch wel super zijn..we duimen voor jullie.
    Tot de volgende x en geniet maar verder van jullie droomreis.
    Knuffels

• 25 Februari 2015 - 15:05

Nel:

Hallo schatten.

Wat een leuke reisverslagen...
    Het zou geweldig zijn wb jullie( verkochte) huis ...Prachtige foto's met zo te zien heerlijk weer. Hier in Amst. regen.....en koud.
    Hoop dat de lichamelijke pijntjes even weg zijn....zodat jullie nog meer kunnen genieten van de trip.
    Veel plezierig met een wijntje en de waka waka in het donker.
    Liefs jullie zus Xxxxxx Nel

• 21 December 2015 - 21:59

Nelly:

HOI HETIS GEWELDIG OM DIT TELEZEN IK BEN DAAR OOK GEWEEST GENIT ERWAN WANT HET ER GEMOOI
    n ellyWLEEEEEEELDIG