Carnaval in Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu Carnaval in Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu

Carnaval in Malaga

Blijf op de hoogte en volg Cozy

08 Februari 2016 | Spanje, Málaga

De bruisende stad Malaga heeft veel bezienswaardigheden. Een mooie kathedraal, het Picassomuseum met werken van de in Malaga geboren kunstenaar, het uitgestrekte Alcazaba, een kasteel met bijzondere tuinen binnen een dubbele ommuring, resten van een Romeins amfitheater, enzovoorts. We hoopten op een zonnige zondag al dat moois te gaan bekijken. Dat was het plan.
Het liep echter helemaal anders.
Er kwam een carnavalsoptocht op ons pad. Met kleine karretjes meestal prachtig versierd, die door mensen werden voorgetrokken. Je keek je ogen uit. En overal muziek, al die mensen op de been, de optredens van verschillende origineel verklede koren (soms met hun kinderen in dezelfde stijl aangekleed) op een hoofdpodium en dwars door de hele stad, de gezellige terrasjes. Wat een steer, daar bleven we voor. En voor een heerlijk ijsje. Welke smaak? Malaga natuurlijk..