Eerste reisverslag - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Cozy - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Cozy - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Cozy

02 Februari 2015 | Hong Kong, Hong Kong

We hebben een voorspoedige vlucht gehad van Adam naar HK in een super-de-lux vliegtuig. Iedereen zijn eigen touch-screen met koptelefoon. Je had keus uit een groot aantal films, allerlei muziek, tv series, spellen; kortom entertainment genoeg om 12 uur te overbruggen.
Een shuttlebus bracht ons rechtstreeks naar het hotel. Prima geregeld. We kwamen om 9 uur 's morgens aan en zouden tot 2 uur 's middags moeten wachten, voordat er een kamer schoon opgeleverd kon worden. Dat werd 'm niet. Toch maar een upgrade naar een duurdere kamer, zodat we binnen het uur tussen de krakende lakens konden kruipen. Zzzz

Na de nap de stad in geslenterd. Over markjes, door de vele winkelstraten, overal kleuren, geuren en vooral veel mensen. Je kon over de hoofden lopen.
Voor het diner waren we uitgenodigd door Phillip Tetteroo + vriendin. Phillip is een zoon van onze vriend Henk en hij is een hoge pief bij Adidas in HK en daar hoort een diner op niveau bij, uiteraard.
Het restaurant torende boven in stad uit met een fabuleus uitzicht over de haven. Verlichte gebouwen vormden de skyline, daarbij vuurwerk om 20:00 uur en een lasershow. Genoeg te bewonderen, maar we kwamen er om te 'chinezen'. Het diner was voortreffelijk, de pekingeend onovertroffen, evenals de Spaanse wijn en de gastheer en gastvrouw waren allerhartelijkst. We hebben genoten!