Jarige in de woestijn - Reisverslag uit Almería, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu Jarige in de woestijn - Reisverslag uit Almería, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu

Jarige in de woestijn

Blijf op de hoogte en volg Cozy

24 Januari 2016 | Spanje, Almería

Gisteren was het de verjaardag van Cock. Dat hebben we op gepaste manier gevierd. Want wat is er voor hem mooier dan een Wild West stadje te bezoeken? Hij heeft altijd al een cowboy willen zijn en is dol op westerns. Wij bezochten de enige woestijn in Europa in de buurt van Tabernas, daar waar vele Hollywood films deels zijn opgenomen van onder andere zijn favoriete acteurs Clint Eastwood en Charles Bronson. Heilige grond dus.
Op verschillende plaatsen in de woestijn waren stadjes gebouwd in Western stijl. Er draafden paarden door de straten en een koets waar je gratis een ritje mee mocht maken. Door de luidsprekers schalde passende muziek. Twee keer per dag vind er een show plaats, met schietgrage cowboys en stuntmannen. En stof. Veel stof.

Daarna door naar een volgende camping aan zee, vlakbij de plaats Almeria. De hele camping was in beslag genomen door een rondtrekkende karavaan van rally rijders, op weg naar Dakar. Overal waar je keek terreinwagens, motoren, quads, jeeps en heel veel stoere mannen in overals met reclame-embleems van allerlei nationaliteiten, die aan hun voertuigen sleutelden. Alle kerels zijn de hele dag buiten, met alleen piepkleine tentjes om in te slapen en tot laat in de nacht blijft het onrustig op de camping.

Half zeven 's avonds gingen we in de buurt op zoek naar een restaurant voor het verjaardagsdiner. We kregen ergens te horen dat de keuken pas om acht uur open ging. Terug naar de camping en een paar uurtjes later meldden we ons weer. Het restaurant heette De Grot. En inderdaad was dit poepie-chique restaurant in een uitgestrekte grot gevestigd. Jammer dat wij de enige gasten waren. Het hele personeelsbestand stond om de haverklap bij onze tafel om het glas bij te vullen, een extra broodje te brengen of om na een laatste hap het bord en bestek af te voeren. Pas na half tien kwam er een groep rally-mensen binnen en vulden gelukkig een tafel in de buurt en met hun bulderend gelach zat de sfeer er gelijk in. Langzamerhand liep het restaurant vol en zelfs een gezin met vier kleine kinderen kwam na tienen binnen voor de avondmaaltijd. Het was wel zaterdagavond, maar toch vreemd om dan pas te dineren met een stel ukken.
Niets voor ons zo laat te eten. Misschien als het zomer is en warm genoeg om daarna nog laat te flaneren op straat?

Op de camping hadden we problemen met het vinden van een passende plaats voor onze camper. Alle plekken bleken omzoomd met een soort trottoirbanden, waar we moeilijk overheen konden komen. Na eindeloos heen en weer steken via andermans plek van en naar de ons toegewezen plek over deze banden, begon het opeens in de camper ontzettend te stinken. Verbrande koppelingsplaten wellicht. Na twee dagen in de stank te hebben gezeten, maken we ons grote zorgen of we morgen wel verder kunnen reizen. Of dat we misschien voor hoge kosten komen te staan als er een monteur naar de camping moet komen. We houden ons hart vast.

Vandaag met de bus naar het stadje Almería gegaan. We hebben heerlijk door de stad gedwaald en onder meer een Moors kasteel en de kathedraal bezocht. 's Middags onze stoelen meegenomen naar het strand bij de camping, e-readers mee, een natje en droogje. Er zaten meer mensen op het strand, maar we waren de enigen met comfortabele stoelen, lekker aan het picknicken. Om jaloers op te worden....!

• 25 Januari 2016 - 19:01

Nely:

Hallo Vakantiegangers

Cock nog gefeliciteerd met je verjaardag was het een een leuke dag heb je nog paard gereden dat hoort er dan bij als je een wild west stadje bezoekt.
    Geniet nog van jullie vakantie en dat je reparatie maar niet te duur uitvalt zal dan wel een tegenvaller zijn.
    GR.Nely Schellevis.

• 26 Januari 2016 - 23:32

Joke:

Dag ontspanners.
    Denken jullie lekker te ontspannen, krijg je inspanningen, Neanderthalers in de regen en vervelende dreumes menjes.
    Wat een vreselijk vervelende verjaardag..... maar ik heb altijd geleerd tel je plussen... Cock heeft de liefste geduldige vrouw van de hele wereld. Cowboy Cock, where is your horse, kick him in the ash and run. Hold your pistol ready to kill all the big fat ballons.
    Dikke kussen geniet lekker ook van de gekke dingen
    Liefs Joke