Nous avons toujours du bonheur! - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Cozy - WaarBenJij.nu Nous avons toujours du bonheur! - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Cozy - WaarBenJij.nu

Nous avons toujours du bonheur!

Blijf op de hoogte en volg Cozy

26 Oktober 2015 | Frankrijk, Bordeaux

Gisteren een nieuwe reisdag. Niet dat het de bedoeling was veel kilometers te gaan rijden, vandaar dat er onderweg tijd was voor een toeristisch uitje. Op zoek naar een wijnboerderij in de omgeving van Bordeaux. Een jaar of 10 geleden hebben een paar wijnboerinnen bedacht dat zij hun landhuizen en kastelen weleens konden openstellen voor publiek. Onze gastvrouw Armelle Falcy van Château du Taillan verzorgde zelf de rondleiding niet, maar wel een lieftallige assistente. Wilden we de Franstalige of de Engelse rondleiding? We kozen voor de Engelse rondleiding, die over een halfuurtje zou plaatsvinden. Na 5 minuten kwam ze weer. “Er is verder niemand, dus ik kan de rondleiding net zo goed nu doen, want dan kan ik straks eerder gaan lunchen.” Daar was geen speld tussen te krijgen, dus gedrieën togen we naar de 16e eeuwse kelders en daar vertelde deze jonge Française in een sappige variant van de Engelse taal alle ins en outs van de druivenoogst tot het exporteren van duizenden flessen van het kostbaar goedje naar alle uithoeken van de aardbol. Het interessantste gedeelte van de rondleiding was natuurlijk de proeverij van rode en witte wijn en rosé. En daarna maakte het niet meer uit dat we met een veel te dure doos wijn het landgoed verlieten!

Op zoek naar een camping. We boften: “Wauw, prima camping.” En daarna onze gevleugelde uitdrukking: “We hebben ook altijd geluk!” En gratis wifi? “Toe maar, we hebben ook altijd...” Oh, de zon gaat schijnen terwijl we net geïnstalleerd zijn. “Is dat boffen, we hebben ook..” Laten we met de bus de stad ingaan. “Kijk, daar is ie al, we hebben ...”

Bordeaux is een superleuke stad. Het was zondag, bijna alle winkels gesloten, alle mensen vrij en blij, jong en oud, mooi weer, flanerend door de stad en langs het water. Veel straatmuzikanten, overvolle terrassen in een prachtige omgeving van oude gebouwen en kunstwerken. We keken onze ogen uit en genoten van alle gezelligheid om ons heen.

Vandaag in de herhaling, nog een dagje naar Bordeaux. Nu om wat te winkelen. En daarbij als lunch een paar heerlijke crêpes gegeten en weggespoeld met een glaasje rosé, zittend in het zonnetje in de haven van Bordeaux bij 21 graden .... We hebben ook altijd geluk!!

• 26 Oktober 2015 - 19:38

Anakmu:

Wat klinkt dat allemaal heerlijk zeg! Ik kan niet wachten tot ik ook met pensioen kan om de wereld rond te reizen! Echt genieten! Jullie hebben ook altijd geluk!

• 27 Oktober 2015 - 13:11

ELLA:

Jullie mailverslagen van Nely doorgekregen. Hier is het nu buitenzit weer, heerlijk. Voor Cock,,, nieuwe printer bestelt bij bol, volgene dag was hij er al. Hema cartridge deden het nog niet, maar bijgeleverde cartr. wel. Kreeg bij de Hema geld terug van 2 cartridges. Goed hè.
    Nel vroeg me,,,blijf je hier wonen? ja, dan aanpassen. Morgen komt er al een badlift en binnenkort nog een traplift. Dus jullie zijn nog niet van me af.
    Groetjes Ella.

• 28 Oktober 2015 - 18:43

Connie:

prachtige herfstkleuren, en genieten maar van al het ... geluk !