Bruisend Sevilla - Reisverslag uit Dos Hermanas, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu Bruisend Sevilla - Reisverslag uit Dos Hermanas, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu

Bruisend Sevilla

Blijf op de hoogte en volg Cozy

29 Februari 2016 | Spanje, Dos Hermanas

We hebben een koud weekje achter de rug. Zoals afgelopen zaterdag. Het was maar 12 graden overdag en 's nachts nog een paar graden kouder. Het is dus winter in de regio, brrr. Gelukkig blijft het wel alle dagen droog en schijnt de zon.
We hebben een leuk weekend doorgebracht in Sevilla. Er is daar zoveel moois te zien en te bekijken. De binnenstad is autovrij. Er wordt volop muziek gemaakt, er treden flamencodanseressen op, veel levende standbeelden en bedelaars. Sommige levende standbeelden zijn in een bepaalde pose gedwongen, zoals het type van een vallende ober. Het nadeel bedacht ik mij, dat hij ook niet bij zijn opgehaalde centen kan. Als iemand met de buit er vandoor gaat, heeft hij het nakijken.
Er zijn verschillende oude wijken, vaak een doolhof van kleine straatjes en schattige pleintjes en met bloemen overdekte patio's. Ook hier in Sevilla een mooie kathedraal en een Alcázar, maar vanwege de lange rijen mensen hebben we die twee juweeltjes nog niet van binnen bekeken en misten we oa het graf van Columbus.
Onze favoriete plek is het park in de stad, Parque Maria Luisa. Hier tref je de locale bevolking, genietend van hun vrije dagen. Prachtig ook het imposante gebouw Plaza de España met schilderijen op keramische tegels. Er rijden paardenkoetsen af en aan en je kunt je een voorstelling maken hoe in vroegere tijden de rijken opgedoft kwamen voorrijden en acte de présence gaven voor een groot galafeest.
's Middags vielen we met onze neus in de boter. Een optocht met groepen mensen uit verschillende landen uit Zuid-Amerika, zoals Peru, Colombia en Mexico. Om beurten verzorgden zij een optreden. Zij zongen, maakten muziek en dansten in hun bontgekleurde kledij. Voorwaar een wervelende show.