Meer mooie stadjes in Andalusië - Reisverslag uit El Puerto de Santa María, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu Meer mooie stadjes in Andalusië - Reisverslag uit El Puerto de Santa María, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu

Meer mooie stadjes in Andalusië

Blijf op de hoogte en volg Cozy

25 Februari 2016 | Spanje, El Puerto de Santa María

We zijn hier neergestreken in het gebied van de sherry. De bekende brouwerijen van Osborne, Pedro Domecq en Sandeman houden open huis en staan te popelen om ons meer te vertellen over het proces van sherry maken. En natuurlijk mag je proeven en een paar flessen kopen. Het is niet onze favoriete drank, vandaar we ons niet laten verleiden tot zo'n bezoek.
Het wemelt van de fotogenieke stadjes waar we graag doorheen dwalen. Er is zoveel moois bewaard gebleven uit het afgelopen millennium.
Zo reden we begin van de week door Arcos de la Frontiere. We vroegen ons af waar het oude centrum was en werden een berg opgestuurd. We parkeerden de camper beneden en liepen naar boven. "Dat kan niets zijn," dachten wij onderweg, toen wij hijgend door talloze smalle stille steegjes naar boven klauterden. Eenmaal boven gekomen was er weer leven in de brouwerij met mooie oude gebouwen en dus toeristen en terrasjes.
Daarna reden we door naar een camping aan de kust. Aan de overkant zagen we de stad Cadiz, gelegen op een schiereiland. Er voer regelmatig een veerboot die kant op en die namen we uiteraard ook. We konden onze fietsen meenemen en dat bleek een goede zet. Zo konden we ons snel verplaatsen door de stad en we maakten een heerlijke fietstocht langs de kust.
Het hoogtepunt was een bezoek aan de kathedraal van Cadiz. Het is de oudste kathedraal van Spanje en vol met kunstschatten. We hebben er uitgebreid de tijd voor genomen.
Vandaag nog een mooie stad, Jerez de la Frontiere. Het doel was een dressuurdemonstratie van de beroemde Spaanse rijschool bij te wonen. Tegen de tijd dat we het kantoor van de toeristeninformatie gevonden hadden, na een zoektocht kriskras door de stad, was de voorstelling halverwege. Helaas zijn deze voorstellingen alleen op donderdag, dus een herkansing zit er niet in. Als alternatief bezochten we de Alcázar, een Moorse vesting waar binnen gebouwen bevinden uit verschillende periodes en tevens een aantal binnentuinen. Heel boeiend. Je ziet dat Cock een paar citroentjes plukt (pikt). Die gebruiken we om een paar van onze favoriete visschotels op te leuken.
Morgen gaan we verder richting Sevilla, een van de indrukwekkendste steden van Andalusië. We zijn erg benieuwd!

• 27 Februari 2016 - 12:09

Martina:

Hallo vriendjes,

Wat een mooie foto's allemaal en zo te horen genieten jullie nog steeds.
    Fijn hoor,het weer is beter dan hier..alhoewel vandaag schijnt ook hier het zonnetje.
    Dat jullie niet van sherry houden ach maar daar hebben ze ook heerlijke wijnen toch?
    Dat is ideaal dat je met je fietsen overal rond kan rijden zo zien jullie meer dan in de auto,toch?
    Geniet lekker verder en wij wachten weer op het volgende verslag
    Dikke knuffel voor jullie allebei.
    Erik en Martina