Winter in Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu Winter in Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu

Winter in Salamanca

Blijf op de hoogte en volg Cozy

11 Maart 2016 | Spanje, Salamanca

Vandaag aangekomen op een camping bij Salamanca. Tjonge, wat is het hier koud! Het is schoon en droog, maar met een guur windje en een temperatuur van 8 graden is het kleumen. Vannacht gaat het een paar graden vriezen. Dan zullen we de verwarming in onze woonwagen eens flink uittesten.
De afgelopen vier dagen doorgebracht bij Caceres, de camping met een privé badkamertje. Heel bijzonder. Caceres is zo'n leuk stadje met een oud centrum, zoals je op de foto's kunt zien.
Net zoals Salamanca, waar we vanmiddag geweest zijn hebben met o.a. een Romeinse brug van bijna 2000 jaar oud.
Ondertussen hebben we bedacht hoe onze reis naar huis moet verlopen. De hele route is nu in kaart gebracht. Om de twee dagen schuiven we een kilometer of 200 tot 300 op, richting 's-Gravenzande. Andere mensen gaan soms maar twee weken op vakantie, wij doen over de thuisreis de twee volle weken. Zo maken we steeds tijd om de omgeving van de overnachtingsplaatsen op het gemak te verkennen, voordat we weer een dag kilometers gaan vreten. Al genieten we ook onderweg van de fraaie landschappen, zoals de hoge bergen met besneeuwde toppen in het skigebied die we passeerden.
Vlak voor het paasweekend zijn we dus thuis en kunnen gelijk aan de bak. Eerste Paasdag komt de familie de Vetten bij ons op het paasdiner, vanwege onze thuiskomst én het afscheid van Kees en Anita, die binnenkort voor een halfjaar naar Griekenland afreizen. Dan zijn we nog even met zijn achttienen rond de Paasdis, daar kijken we naar uit. En tweede Paasdag helpen we Wenhé met haar verhuizing naar Nijmegen, waar ze op kamers gaat, voorlopig gaat werken en in september een nieuwe studie begint. Ze is het laatste kuikentje dat ons nest verlaat. Best spannend. Ook dat Cock en nu eindelijk na bijna 31 jaar weer gaan samenwonen...!

• 13 Maart 2016 - 11:54

Martina:

Hallo vriendjes

Wij wensen jullie een goede en veel plezier hier en daar met (de laatste loodjes) terugreis.
    Jullie krijgen de groeten van Monique,Kevin,Sven en Kirsi

knuffels.
    Erik en Martina

• 13 Maart 2016 - 17:09

Nely:

Hallo Lobkers

Geniet nog van de terugreis jullie hebben wel iets om op terug te kijken.

Veel liefs Nely

• 14 Maart 2016 - 21:10

Ella Schmitz:

Hi, reizigers,,,,
    Al 2 keer heb ik een mailtje gestuurd, ik ben bang dat die niet doorgekomen zijn. Hoop dat deze doorkomt.
    Hier is het al dagen droog en zonnig, alleen nog wat frisjes. Het is eigenlijk goed dat jullie al die verhalen doormailen. Zo heb je later alles bij elkaar. Op een cruis krijg je ook iedere dag een verslag en dan hoef je het zelf niet eens te doen. In ieder geval zijn jullie met Pasen weer terug,dan komt er weer wat leven in de brouwerij !!!!. Vandaag had ik de nieuwe bewoners aan de deur, van het huis van Broos. Er was hier een pakje afgeleverd.voor ze. Ze stelde zich leuk voor en toen hebben wederzijdse gegevens uitgewisseld. Ze kwamen heel goed over. Nog geen kinderen, schat ze nog geen dertig. Het lijkt me een aanwinst.

IK moet behandeld worden voor een carpaal tunnel syndroom. Probeer dat in Spanje te laten doen. De eerste 2 weken mag je niets doen met die hand en in de andere hand heb ik de stok. Dusde beste oplossing is zorg hotel in spanje, daar heb ik 24 hulp en hier NADA...los het wel op.

Groetjes en wel thuis. Tot ziens Ella.