Flaneren in Marbella - Reisverslag uit Marbella, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu Flaneren in Marbella - Reisverslag uit Marbella, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu

Flaneren in Marbella

Blijf op de hoogte en volg Cozy

17 Februari 2016 | Spanje, Marbella

Marbella, één van de exclusiefste badplaatsen van Spanje. Regelmatig bezocht door prinsen en filmsterren. En door ons. We hebben een paar dagen over de lange boulevard geslenterd, tussen andere 'welgestelden'. Hier geen zwervers en bedelaars te zien, zoals op andere plaatsen. Wel veel Afrikaanse verkopers met een voorraadje tassen of zonnebrillen van bekende merken, maar dan nep uiteraard.
Het heeft hier dagenlang gestormd. Onze woonwagen stond regelmatig te schudden op zijn wielen. Niet dat we ons onveilig voelen. We hadden de stoelen uit voorzorg in de camper opgeborgen. Alleen de opklaptafel stond buiten en die was 's nachts weggewaaid. We dachten dat het windscherm wel tegen een stootje kon, maar die was na een wilde nacht aardig toegetakeld, een scheur in de stof, de banden losgetrokken en sommige buizen verbogen. Wat een oerkracht!
Gelukkig is de wind inmiddels gaan liggen. We zijn op weg naar een andere badplaats, Torremolinos. Uiteraard is het er supertoeristisch, maar we hadden wel zin om een busrit door de regio te maken. Nu blijkt dat de capaciteit van de dubbele bussen niet toereikend is om alle reislustigen te vervoeren. Wij zijn bij het beginpunt opgestapt en iedereen had net aan een zitplaats. Maar dan. Bij elke volgende bushalte is het chaos. Dan staan er zo maar 50, 60 mensen elkaar te verdringen om naar binnen te kunnen. De helft kan maar mee. En voordat die groep een kaartje gekocht heeft en er voor de zoveelste keer omgeroepen is dat iedereen naar achteren moet doorlopen, zijn we bijna een kwartier verder. Gelukkig sluit de chauffeur de deur en rijdt linea recta naar Torremolinos, zonder alle haltes aan te doen.