Chillen in Balerma - Reisverslag uit Balerma, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu Chillen in Balerma - Reisverslag uit Balerma, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu

Chillen in Balerma

Blijf op de hoogte en volg Cozy

29 Januari 2016 | Spanje, Balerma

Vandaag mijn aller-allereerste Spaanse les gehad. Met een Nederlandse juf voor het klasje van 6 campinggasten. In het hoogseizoen heeft ze soms dertig leerlingen. Ze was erg enthousiast. We hebben getallen en bedragen geoefend. Op het blaadje met oefeningetjes stond 'gevorderd' bovenin geschreven. Ik voelde me groeien. Ik had gelukkig een Spaans woordenboekje bij de hand, waarin ik kon spieken. Anders had ik steeds met een mond vol tanden gezeten.

Het zit ons nog steeds niet lekker dat we met een verbrande koppeling rondrijden. Gelukkig kregen we de auto wel aan de gang en konden we begin deze week verhuizen naar een volgende camping. De stank kwam enigszins terug onderweg, maar nu na een paar dagen ruik je er niets meer van.

Onze camping is perfect. Alles nieuw, ruime plaatsen, prachtig sanitair, vlakbij het strand én elke dag mooi weer. We hebben bijna dagelijks genoten van de happy hour bij het restaurant. Een biertje of wijntje inclusief een tapas-gerechtje kost maar 2 euro. Zo willen we de Spaanse economie wel steunen.
Helaas is er in de directe omgeving niet veel te beleven. Het gebied is bekend om zijn kassen, waar tomaten, paprika en allerlei soorten groenten worden verbouwd. De kassen zien er heel anders uit dan die bij ons in het Westland. Kijk maar op de foto's. Zover het oog rijkt, zijn dit soort in plastic verpakte kassen in het landschap te zien. Een zootje? Inderdaad, zo denken wij er ook over...

We zijn een paar keer gaan wandelen en fietsen deze week, een bezoekje aan de kapper en gisteren hebben we heerlijk geluncht in een Engelse pub aan een haventje. En voor de rest helemaal niets. Absolute rust!
Tenminste? Het wordt toch wel tijd om in actie te komen. Morgen trekken we verder richting Granada. Daar zijn prachtige gebouwen te bewonderen oa het Alhambra, een Moorse nederzetting.

• 29 Januari 2016 - 22:17

Nely:

Hallo Lubkers

Geniet er lekker van het is bij jullie beter weer als hier hier is het veel wind en regen.
    Gezellig weekend GR. nely

• 30 Januari 2016 - 00:33

Joke:

Una serbessa e una vino rogo. (Zo spreek ik het uit)Verder kom ik niet.... jammer genoeg. Leuk hoor kassen bekijken. Hadden jullie echt zin in. Maar het diner ziet er uidagend uit.
    De Spaanse zon maakt een hoop goed. Je haar weer in de plooi ff wennen dus een petje op.
    Heel goed dat de ontspanning verplicht wordt, hoe slomer jullie straks terugkomen hoe beter.
    Stress is slecht voor de mens. Krijg je kwalen van. Hebben vandaag een rondje familie gedaan, samen met mijn zus. Wim Kitty, Tien waren we maandag. Lieve schat was verschrikkelijk negatief aan het meeklappen.
    Lieve schatten, lees geniet fiets en bewonder. Kus Joke

• 31 Januari 2016 - 11:42

Martina:

Hallo vriendjes

Zo weer ff bij gelezen...fijne weer terug te zijn bij jullie camper .
    Een heerlijke verjaardags diner en inderdaad daar eten ze wat later dan wij gewend zijn.
    O hemeltje dat dacht ik altijd wel van Cock..cowboy Cockkie..leuke foto's trouwens, je kan zo mee spelen met een western Cock. je hebt er wel feeling en postuur voor,hahahah
    En wat vervelend nou een verbrande koppeling wat zal dat stinken!
    Nou lieverds geniet maar lekker daar van het weer en de mooie ongeving want hier lijkt het wel herfst!
    groetjes
    Erik en Martina