Cock-kerellen - Reisverslag uit La Manga del Mar Menor, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu Cock-kerellen - Reisverslag uit La Manga del Mar Menor, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu

Cock-kerellen

Blijf op de hoogte en volg Cozy

21 November 2015 | Spanje, La Manga del Mar Menor

Cock is een goeie kok. Hij heeft elke dag de kookbeurt, omdat ie immers wat te doen moet hebben. En zo houdt ie zich alle dagen bezig met de avondmaaltijd. Wordt het een éénpansgerecht, of een tweepansgerecht of een driepansgerecht? Soms heeft ie niet genoeg aan drie pitten en gaat er een gerecht de oven in. Bijna dagelijks fietsen we naar een supermarkt voor verse produkten; groente, fruit, vis en vooral zeevruchten. Garnalen, mosselen, inktvis, alles wat uit de zee komt is favoriet. En dat komt goed uit, want het is hier goed betaalbaar en heerlijk vers. Smullen maar!
Vandaag de laatste warme dag voorlopig. Het werd 23 graden en we hebben heerlijk gefietst over een landtong. Wel superveel hoogbouw langs bijna de gehele boulevard van 19 kilometer. We hebben een dubbel gevoel over de extreme luxe van sommige vakantieparken, waar de rijken overdreven pronken met hun rijkdom. Tegen de middag betrok het weer en kregen we ons eerste buitje sinds weken. We waren net 'thuis' en konden binnen schuilen.
We hebben inmiddels besloten om onze reis af te breken en boekten al een vliegticket voor aanstaande donderdag. De familie houdt ons dagelijks op de hoogte van het naderende afscheid van Pa, maar het voelt niet fijn om op zo'n afstand te blijven. Vooral niet nu hij zoveel zorg nodig heeft, dat voornamelijk op de schouders van zus Trudy terecht komt. Zij kan best wat hulp van mij gebruiken.
Op donderdag as hebben we ruim zes van de negen weken gereisd, prima periode en over twee maanden kunnen we toch de reis vervolgen. Dat is wel iets om naar uit te kijken!

• 22 November 2015 - 22:04

Joke:

Lieve reizigers,
    Verstandige beslissing, een waar jullie, je leven lang achter zullen staan.
    Neem ook een steentje mee voor "zijn" reis.
    Tot gauw Joke