Adios Barcelona - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu Adios Barcelona - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu

Adios Barcelona

Blijf op de hoogte en volg Cozy

07 November 2015 | Spanje, Valencia

Barcelona, wat een heerlijke stad. We hebben donderdag een dagje Park Güell gedaan. Anderhalf uur heen, anderhalf uur terug, een half uur in de rij voor de tickets en een uur wachten om toegelaten te worden. Je moet er wat voor over hebben om één van de toeristische toppers op deze aardbol te mogen betreden. Geweldig park met veel invloeden van de architect Gaudi.
Gisteren een dagje in en om de camping. Drie wassen draaien en drogen, daar ben je wel even zoet mee. Vooral vanwege de moordende concurrentie bij de enige droger op het park tegenover vier wasmachines. Maar ik ben blij met een fris opgemaakt bed en stapeltjes schone handdoeken in de kast.
Onze camper heeft een tv en een automatische schotel. Alleen geen abonnement om tv te kunnen kijken. De kosten om de camper in te richten en overwinter-klaar te maken voor ons vertrek rezen de pan uit, dus besloten we dit onderdeel uit te stellen.
Helaas, de avonden op de camping zijn saai, koud en donker. Wat is er dan fijner om even een paar uurtjes tv te kijken ter afwisseling van lezen en puzzelen.
Onze familie in het Wouwse bood ons spontaan een kaart met abonnement van Canal Digitaal aan en we waren echt superverrast. We moesten alleen nog een kaarthouder kopen en dat deden we onderweg in Terneuzen. Blijkt dat ze ons een verkeerde kaarthouder hadden meegegeven. Balen!
Kostte trouwens nog 89 eurie en voorwaar (stampvoetend) dat geld wil ik terug! Gisteren besloot ik het bedrijf in Terneuzen te bellen om aan te kondigen dat we pas over anderhalve maand met een retourtje zouden komen. Dat gesprek verliep totaal anders dan verwacht....
We kregen de eigenaar aan de telefoon en die maakte zijn oprechte excuses.
"Dit moeten we oplossen," vond hij.
"Mooi, maar hoe? We zitten in Spanje."
"Dat hoeft geen probleem te zijn. Komen jullie nog in Benidorm?"
"Ja?"
"Mijn broer heeft eenzelfde soort bedrijf van Canal Digitaal in de buurt van Benidorm. Ik ga hem Skypen en zeggen dat hij de juiste kaarthouder voor jullie klaarlegt. Wat was uw naam ook alweer?"
Zijn broer? Zo'n zelfde bedrijf? Hier, in Spanje? Niet te geloven, we hebben ook altijd geluk!
En zo kan het gebeuren, dat we voortijdig ons bezoek aan Barcelona en omgeving afbreken en als een streep richting Benidorm scheuren. Nog 500 kilometer te gaan....

• 08 November 2015 - 16:26

Leo/Helene:

Ja.ja...........hoewel we nimmer van jullie jullie site gekregen hebben, hebben we die wel gevonden.
    Wat jullie zoal gedaan hebben, hebben we daardoor meegekregen. Aanleiding/Reden om VANDAAG even wat van ons te laten horen is DE DATUM....................... Jullie trouwdatum en daarmee willen we jullie even van harte feliciteren. De herinnering aan die bijzondere feestdag in Hotel des Indes is ineens weer levend. Met de Kwibus met jullie en de buurtjes naar het statige hotel............. Mooi, sfeervol, goede spijs en drank. En voldaan met de bus weer naar ons allerwoonomgeving. Het was toppie!!!!!!
    We wensen jullie nog een paar schitterende weken met of zonder T.V.. Zonder jullie welnemen nemen wij vanavond nog wel even een neut op jullie beiden.

• 09 November 2015 - 19:41

Martina:

Hoi Vriendjes

Nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    Mooi is de stad Barcelona en al die gebouwen van Gaudi.
    Ja als is het 34 jaar geleden(waar blijft de tijd) weet ik het nog goed!
    O Zita dat gaat ook tijdens vakantie gewoon door...wasjes draaien enz.
    Het is allemaal weer fruitig en fris en kan je er weer tegen aan.hhahaha
    Gelukkig komt het goed met jullie t.v.kaart en kan je weer genieten van de beeldbuis.
    Ook onze sven zit met de onderzeer in Spanje van het weekend zat hij in Malaga en 19-22 nov. zit hij in de haven La Coruna . Daarna weer onderweg naar Den Helder.

Veel plezier nog en genieten tot de volgende keer.
    Knuffels

• 11 November 2015 - 11:48

Nel:

Hi lieverds......wat geweldig he Gaudi...ook een van mijn favoriete architecten.
    Zo lekker anders en gek...en daar hou ik altijd van.Jeetje wat een heerlijk indrukwekkend en relaxt leven hebben jullie momenteel.En ws nog mooi weer.Joke's ketel is al 2 weken kapot(en nu vervangen),dus lijkt net of we aan het camperen zijn ....Met teiltjes en emmers water onder de "douche".Heeft ook wel weer wat.Geniet nog lekker samen...tot later Liefs Xxxxxxxzussie

• 23 December 2015 - 18:26

Anita Veenstra:

Wat een verhaal van de kaarthouder en idd dat hij een broer heeft met hetzelfde beroep en in het land waar jullie zijn. Dat is inderdaad nog eens geluk hebben. Lees een paar dagen voor kerst jullie verhalen met plezier. Leuke schrijfstijl, alsof je het een beetje mee beleeft voor zover dat kan.