Barcelona, onze stad - Reisverslag uit Sitges, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu Barcelona, onze stad - Reisverslag uit Sitges, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu

Barcelona, onze stad

Blijf op de hoogte en volg Cozy

04 November 2015 | Spanje, Sitges

Op een stormachtige maandag, waarbij de regen met bakken uit de hemel viel, zijn we doorgetrokken naar de Oostkust van Spanje. Bestemming een camping in de buurt van Sitges, een plaatsje ten zuiden van Barcelona. Voor de camping bevindt zich een bushalte naar Barcelona en dat was een reden om voor deze camping te kiezen.
Gisteren per luxe touringcar in een uurtje naar het centrum van deze heerlijke stad. We bezochten verschillende projecten van de architect Gaudi, zoals het appartementencomplex Casa Milà en vergaapten ons onder meer aan de bijzondere schoorstenen op het dak, zoals je op de foto's kunt zien. Ook de kerk Sagrada Familia, zijn levenswerk. Hij heeft de laatste 14 jaar van zijn leven als kluizenaar op de bouwplaats geleefd. Meer dan 130 jaar wordt er al volop aan de kerk gewerkt. We zijn er een jaar of 30 geleden voor het laatst geweest en sindsdien zijn er een aantal torens aan toegevoegd. Ben benieuwd of wij de kerk ooit afzien, zo rond mijn 100ste verjaardag?
Het is november en niettemin wemelde het van de toeristen uit alle windstreken van de wereld. Als Gaudí vanaf zijn wolkje de mierenhoop rond zíjn kerk zou zien, zou hij waarschijnlijk onbedaarlijk moeten lachen. Dat hij dit teweeg heeft gebracht!
We hopen nog veel moois te zien in Barcelona en gaan morgen nog een dag terug voor meer highlights. Vandaag een dagje in en om de camping en een bezoekje aan het plaatsje Sitges, waar we onszelf trakteerden op een heerlijke lunch aan het strand. Geweldig dat Zwitserleven gevoel!

• 04 November 2015 - 18:35

Nely:

Hallo Vakantiegangers
    Wat een belevenissen allenmaal en wat zien jullie veel op je reis geweldig geniet ervan en mooi weer zeker te zien aan de fotos.

• 04 November 2015 - 20:28

Joke Bührs:

Geweldig Barca... heerlijke stad. Ik ben er ooit verloofd en stond op een camping "La Ballena Allegre" even voorbij Barca. "de vrolijke walvis". Leuk hoor dwars door Spanje. Hier is het nog nooit zo warm geweest in deze tijd.

Lieverds geniet lekker... over de Ramblas, neem je "geniet tijd" Kus van Joke

• 06 November 2015 - 20:15

Ella:

Bedankt voor jullie mailtje, na Barcelona komt Valencia, ook veel te zien. Nieuwtje, ik heb geboekt voor Spanje van 21 dec. tot 4 Jan. Ze hebben ieder jaar en heel programma voor die dagen. Dus dat wordt weer genieten, goeie fysio en zwemmen. M`n rechter knie speelt nu ook op. Geen operatie, niet aan te raden wat leeftijd betreft. Ik begin er ook niet meer aan. 18 Dec. wordt de traplift geplaatst. Een hele verbetering denk ik.

Geen nieuws verder, dus groetjes, Ella.