Het Spaanse Baskenland - Reisverslag uit Orio, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu Het Spaanse Baskenland - Reisverslag uit Orio, Spanje van Cozy - WaarBenJij.nu

Het Spaanse Baskenland

Blijf op de hoogte en volg Cozy

30 Oktober 2015 | Spanje, Orio

Na een enkele overnachting in de buurt van Biarritz zijn we de Spaanse grens gepasseerd. We hebben daarna maar een uur gereden en de omgeving veranderde voor onze ogen. Van heuvelachtig terrein naar hoge bergen, diepe dalen met schitterende doorkijkjes. We zijn er ook een paar graden mee opgeschoten. Zo te horen hebben jullie ook mooi weer, maar 24 graden is toch wel heel luxe.
Onze camping ligt vlakbij het strand van Orio. De camping sluit dit weekend voor de winter en nu merk je dat er geen nieuwe gasten meer bij komen. We hebben het idee dat we alle faciliteiten voor onszelf hebben. Alles ziet er steeds schoon en ongebruikt uit, dus ik mag elke keer kiezen uit 6 toiletten en 6 douches. Cock heeft zijn eigen gedeelte en die is deze twee dagen ook geen hond tegengekomen.
Dankzij het mooie weer, kunnen we lekker buiten zitten met als enig gezelschap een paar musjes. We hebben gisteren een flinke bergwandeling gemaakt langs de kust. Het was klimmen en dalen en daardoor heb ik vandaag flink spierpijn. Een van de paden maakt deel uit van de route Santiago de Compostela. We moesten aan onze vele voorganger denken, die deze routes met veel bloed, zweet en tranen hebben afgelegd, zoals Esther een half jaar geleden.
Vandaag stormt het aan de Baskische kust. Vannacht is Cock zelfs een paar keer naar buiten geweest om de luifel vast te zetten. De geplande fietstocht naar het naburig stadje staat nog ter discussie. Én storm én steile bergpaden lijkt me geen goede combinatie. Zullen we dan maar doortrekken naar Pamplona? Wat denk jij Cock? Schat?

• 01 November 2015 - 16:39

Martina:

Hoi Vriendjes,,

We zijn weer thuis na vakantie in Friesland en dan gauw jullie verslag lezen.

Waar zullen ze nu zijn ooooo al in spanje en dan zo'n mooi weer ....het is jullie van harte gegund hoor!
    Schitterende verslagen en hele mooie foto's.
    Geniet maar lekker jullie hebben het verdiend en o ja Cock niet te veel poetsen hoor!
    Liefs en knuffels,

Erik en Martina